2020 m. gegužės 21 d., ketvirtadienis

Naminis avižų pienas ir avižų grietinėlė

Nežinau kaip jūsų virtuvėje, bet maniškėje VISADA rasite augalinio pieno. Tai yra produktas, kurio aš iš tiesų turiu visada. Pagrinde naudoju jį savo matcha latte, arba kokiai javų kavai pagardinti, pilu į padažus, naudoju gaminant blynelius arba bandeles. Tai va, tas VISADA ėmė vieną kartą ir susprogo, o konkrečiai buvau kaime - kur aplink jokių parduotuvių nei duchu nei sluxu, o pieno man labai reikėjo. Na ir ką buvo puiki proga išbandyti jau seniai planuotą avižų pieną, ir kaip tik tam turėjau užsisakius cielų avižų, nes kiek bandžiau anksčiau gaminti iš avižinių dribsnių - nieko gero nesigavo.

Priešingai nei gaminant iš riešutų, avižinis pienas man gaudavosi labai tirštas, kaip košė ir skonis visai ne kažką. Kol kažkur internete atradau, jog geriausiai pienas gaunasi iš steel cut (smulkintų) avižų grūdų arba tiesiog jų grūdų - tai ką matote nuotraukoje yra mano mylimiausio Zelbūkio (vakar kaip tik vėl užsisakiau iš jų siuntinuką su įvairiais miltais duonai) avižos, tik jie turi ir belukščių avižų, tada matyt nebuvo gal pas juos puslapy arba aš neradau. Kaip bebūtų visą pokelį tų avižų su lukštais jau sunaudojau puikiausiam pienui, o atkeliaujančiam siuntinuke užsisakiau ir belukščių avižų iš kurių pienas, tikiu, bus dar geresnis.



Taigi, jums reikės:

  • puodelio (matavimo vienetas, o ne kažkoks paprastas puodelis) avižų grūdų;
  • 3-4 puodelių vandens;
  • žiupsnio druskos;
  • truputį saldiklio (agavų nektaro, datulės ar medaus);
O toliau viskas labai paprasta - reik užpilti avižas verdančiu vandeniu ir palikti keliom valandom. Tada nupilti vandenį, perplauti ir berti į blenderį kartu su vandeniu. Aš vienam puodeliui avižų imu tris puodelius vandens. Jei mėgstate tokį labiau praskietą parduotuvinį variantą - pilkit iki 4 puodelių vandens. Tada berkit žiupsnį druskos ir savo pasirinktą saldiklį. Nes, na aš asmeniškai mėgstu augalinį pieną čiut čiut saldų. Viską išplakę, nukoškit maišelyje, skirtame gaminti riešutų pieną, arba per kitą tankų audinį. Pienas gaunasi kreminis, švelnaus skonio. Galima laikyt šaldytuve iki 5 dienų.

Labai svarbu!
  • Jei per ilgai plaksite pieną, jis gali tapti tirštesnės (košinės) tekstūros, todėl plakite galingu blenderiu 30-45 sekundes.
  • Norint užtikrinti, kad nebūtų to avižinio tirštumo, galima perkošti ne vieną, o kelis kartus per švarų audinį, taip papildomai nukošiant krakmolą iš javo.
Šio pieno nepatartina šildyti - nes jis vėlgi tirštės, tačiau tikrai galima naudoti į kavą ar arbatą.

Lygiai taip pat galima pasigaminti avižų grietinėlės - tačiau reikia pilti mažiau vandens, puodeliui avižų aš naudoju vieną arba pusantro puodelio vandens, patys galite reguliuoti tirštumą. Tokia grietinėlė labai tinka šiltiems veganiškiems padažams ar troškiniams pagardinti - nes kaitinant ji tirštėja.

Skanaus!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą