2019 m. gruodžio 13 d., penktadienis

Savaitgalio skaitiniai apie Simoną ir jos youtube kanalą

Man ne taip dažnai kyla noras bendrauti/draugauti/bendradarbiauti su kitais bloger'iais ar youtuber'iais.. Na, išskyrus, žinoma kelias artimas drauges, kurios irgi rašo internete.. Bet šiaip, dažniausiai įkvepia bendraminčiai iš užsienio.. 

Kol.. Nesuradau Simonos youtube kanalo! Pažiūrėjau iš eilės kelis video ir mane taaaaip įkvėpė. Simonai 15 metų, ji gyvena Vilniuje, yra veganė, mėgsta keliauti, domisi zero waste, tvarumo idėjomis, dalinasi savo stebuklinga kasdienybe, produktyvo tips'ais, medituoja ir daro jogą.. Bet tiesiog labiausiai patiko - kad ji toks paprastas ir fainas žmogus, atsimenu pradėjau žiūrėt ir sakau sau - "ei, Ieva, na ko tu gali išmokti iš penkiolikmetės?" Pasirodo o-ho-ho kiek daug :)  Pvz., ji pasakojo apie save, kaip supratau labai gerai mokosi ir viskam randa laiko, ir buvo klausimas iš jos sekėjų - "kas tave motyvuoja", ir ji sako - " aš pati save maotyvuoju, aš tiesiog žinau, kokia noriu būti ateityje, kur noriu nueiti ir tada galvoju - ką aš dabar galiu padaryti dėl to šiandien, kad tai pasiekčiau, kad tokia tapčiau". Tai man buvo wau. Taip pat dar labai patiko neseniai instagrame jos pasidalinta idėja - pradėti dieną nuo žodžių "aš pasirenku", ir taip įnešti į tą dieną daugiau sąmoningumo ir atsakomybės, pvz. aš pasirenku šiandien neskubėti ir pan. Ir ką - iš tiesų veikia, kažkaip prisimeni tą pasirinkimą dienos eigoje ir nu.. neskubi :)

Dėl to nusprendžiau šiek tiek ją pakalbinti, pasidalinti su savo skaitytojais, kokių nuostabių ir įkvepiančių jaunų žmonių yra Lietuvoje. Ir labai apsidžiaugiau, kai Simona sutiko pabūti mano blog'o viešnia ir atsakyti į kelis klausimus. Tikiuos ir jums bus įdomu.


Foto iš interneto - tiesiog atspindinti draugystę :)

Kaip pradėjai savo zero arba low waste kelionę? Kas tave įkvėpė pačioje pradžioje ir įkvepia dabar?Kas buvo sunkiausia šioje kelionėje? Ir taip pat - kokiu pasiekimu labiausiai džiaugiesi, kuris daugiausai tavo gyvenime pakeitė ar prisidėjo prie gamtos gerovės?..

Ties gyvenimu su mažiau atliekų mane pastūmėjo tiesiog pačios sąmoningumas ir supratimas, kad galbūt ne visos atliekos, kurias palieku galės būti perdirbtos ar suyra. Pagalvojau - net jei ir vienas žmogus nepakeis pasaulio, aš bent jau nebūsiu Žemės žudymo dalimi.

Bet koks naujo produkto atradimas buvo tikra laimė man! Kai žinojau, jog tam tikram produktui, paliekančiui atliekas, yra alternatyva. Bet didžiausi mano pasiekimai - mūsų visos šeimos žingsneliai. Pavyzdžiui - rūšiavimas, plastikinių maišelių atsisakymas.

Nuo ko prasidėjo veganizmas ir su kokiais iššūkiais susidūrei arab susiduri? Koks tavo mėgstamiausias veganiškas patiekalas, kurį gamini dažnai?

Veganizmas man buvo eksperimentas, norėjau kažko naujo savo mityboje. Tai truko savaitę, tačiau supratau, kad gyvulinių produktų daugiau nebenoriu ant savo lėkštės - tiek dėl etinių, tiek dėl aplinkosaugos, tiek dėl sveikatos priežasčių.

Šiuo metu nepasakyčiau, kad turiu mėgstamiausią patiekalą - myliu labai daug įvairaus maisto! Tačiau patys mėgstamiausi - avižinė košė, juodos duonos skrebučiai su avokadu, saldžioji bulvė su migdolų sviestu ir blynai.

Tavo kažkuriamtai video lyg girdėjau, kad nelabai mėgsti filmų, tad ar mėgsti skaityti? Ir kokios knygos tau šiuo metu mėgstamiausios, bei kokios knygos tau gyvenime paliko didžiausią įspūdį?

Taip, filmų išties ne itin mėgstu, tačiau knygas - dievinu! Kasmet jų skaitau vis daugiau ir daugiau. Mėgstamiausios - “HYGGE”, “Answer”, “The Brain” ir “The mom test”.

Jei reikėtų pasidalinti trim pagrindiniais produktyvumo ar laiko panaudojimo efektyvumo patarimais, kokie jie būtų?

Kalbant apie prodyktuvumą - man asmeniškai kaip tik knygos ir yra vienas pagrindinių dalykų, norint produktyviai dirbti. Tam ypatingai siūlau “deep work”. Iš mano pačios patirties - geriausiai padeda laiko planavimasis, susirašymas valandomis užduotis, susikoncentravimas į vieną darbą ir “nesimėtymas” tarp kelių.

Kaip tavo šeima reaguoja į tavo zero/low waste įpročius? Ar jie prisijungia? Apskritai giminaičiai, draugai, ar jie tau pritaria, ar pasiduoda tai žaliai bangai? Nes man asmeniškai, ypač pradžioj būdavo sunku momentasi užmerkt akis, kai matau, kad mano artimi žmonės, kažką tai daro, negalvodami apie planetą, negalvodami apie ateitį, savo, mano ir visų kitų.

Mano tėvai į mano pačios pasirinkimus visad žiūri labai laisvai ir leidžia man pačiai atrasti, kas man yra geriausia - dėl to esu jiems labai dėkinga!
Patys jie iš pradžių savo kasdienybėje nieko nekeitė, tačiau dabar su laiku mama vis įdėmiau išklauso mano siūlomas alternatyvas plastikui ir jau pavyko kompromisu įsigyti daugkartinį indų plovimo šepetį, pakeisti įprastus maišelius daugkartiniais, mama yra labai patenkinta daugkartiniu makiažo valymo diskeliu, kurį jai padovanojau.
Tačiau visvien stengiuosi suprasti, kad galbūt mano teikiamos žinios yra svarbesnės jaunesnei kartai, kuri kuria mūsų atetį, o suaugusieji - žmonės su nusistovėjusiais įpročiais, dėl to stengiuosi jų nespausti, o tiesiog pasiūlyti idėjas, kokių naujovių galime įsigyti mūsų namams.

Kokie dar yra tavo hobiai, kaip veiklos? Be zero waste, be ekologijos, be youtub'o? Ką tu mėgsti veikti, kas tau teikia džiaugsmą?

Kalbant apie mano hobius - vien YouTube yra labai platus užsiėmimas: video montavimas, filmavimas, “thumbnail” kūrimas, scenarijaus rašymas ir fono paruošimas.
Bet be jau žinomų mano hobių, kelionės yra 100% dalykas, dėl kurio gyvenu. Kiekviena kelionė keičia mane, mano mąstyseną ir tieisog mano vidinį pasaulį. Beveik visus sutaupytus pinigus paprastai leidžiu būtent kelionėms, jų man reikia bent kartą per pusmetį, kad pasijusčiau savimi. 
Taip pat maždaug vasaros pradžioje mane ypač pradėjo dominti grafikos dizainas ir ėmiau kurti įvarius savo info produktus, pati kurdama jiems dizainą - sveikos mitybos gidas bei “truputį kitoks” advento kalendorius.
Taip pat galiu valandų valandas sėdėti prie dovanų pakavimo - toks savotiškas hobis, bet labai mėgstu rinktis dovanas, ruošti ir pakuoti!
Taip pat joga yra didelė ir labai svarbi mano gyvenimo dalis, kurios dėka galiu jaustis “čia ir dabar”, savam balanse.
Na ir paprastas - vaikščiojimas Vilniaus gatvėmis. Labai myliu savo miestą!

Kokie tavo mėgiamiausi atsipalaidavimo būdai po sunkios dienos ar savaitės. (beja, labai įkvėpė tavo pasisakymai apie meditaciją, kad tu visada skiri bent 5 minutes kiekvieną rytą ir kad bent 5 minutes iš tikrųjų gali rasti kiekvienas).

Atsipalaiduoju aš kaip tik keliais iš savo hobių: pasivaikščiojimais, joga ir skaitydama knygas.

Labai ačiū Simonai ir tikrai rekomenduoju jos kanalą.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą