2020 m. rugpjūčio 27 d., ketvirtadienis

Kakava ir meilė

Noriu pasidalinti savo nauja, visiška aistra ir net apsėdimu, sakyčiau - ceremonine kakava. Prieš kelias savaites svečiavausi pas savo draugę Linutę, ir visada, visada kai aš pas ją nuvažiuoju ar ji pas mane atvyksta - ką nors naujo išmokstu ir kažką nerealaus parsivežu, viduje, galvoje, o dažnai ir kuprinėje. Žinau, kad ir jai panašiai. Manau tokia ir turi būti tikrai draugystė - įkvėpimo ir palaikymo šaltinis.

Bet aš pradėjau apie kakavą. Tai va, kai pirmą kartą ji man pagamino tos kakavos, man širdis apsalo, tiesiogine prasme. Kakava energetiškai padeda atverti širdies centrą ir gydo meile. Aš esu pati bandžiusi gamintis kažką panašaus seniau, bet nemokėjau, nesigavo, nesupratau ir galiausiai sunaudojau tą kakavą į kokteilius. Gaila dabar. Nes pati kakava tikrai kartoka, gali būt net rūgštoka (nuo rūšies priklauso) - ir mažai kam savo natūralioj formoj gali patikt. Bet mano draugė mane pavaišino tokia moteriška, saldesne, paturbinta kakavos versija, kuri yra man metų (o gal ir ne vienų) atradimas. 

Pamenu kiek pas ją buvau - visą laiką norėjosi tos kakavos ir gaminome mes ją ne vieną kartą į dieną. Tai kaip man pasisekė, kad gimtadienio proga kaip tik šitos kakavos ir gavau dovanų nuo savo draugės. Grįžus namo ją ruošiu kasdieną, patapo mano dar vienu maloniu rytiniu ritualu.


Taigi, kaip pasigaminti skanią kakavą iš tikros kakavos masės? Maždaug dviems porcijoms jums reikės:
  • apie 60-70 gr kakavos masės (aš naudoju Pura Vida, bet taip pat ceremonine kakava prekiauja ir "Gyva kakava", jų kakava šiek tiek kitokio skonio. Raskite savo mėgiamiausią);
  • 100 ml šalto augalinio pieno (tokiai kakavai nerekomenduojamas karvės bei sojos pienas);
  • 350 ml verdančio vandens (leiskite jam pastovėti kelias min.);
  • 10 gr kakavos sviesto (galima naudoti ir kokosų aliejų);
  • 4 datulių;
Bei paskaninimai, kuriuos galite derinti pagal savo skonį, naudoti visus kartu arba po vieną:
  • žiupsnis rožių žiedlapių;
  • pusė šaukštelio cinamono;
  • 4 kardamono ankštys (tik sėklytės);
  • žiupsnis čili arba kajeno pipirų;
  • šaukštelis reiši (arba kitokių) grybų miltelių;
  • keli žiedeliai dž. medetkų;
Tačiau visi šie papildomi ingredientai, saldumas - tik skonio reikalas, jei mėgstate karčiau, geriate juodą kavą, galbūt jums bus skanu visiškai nesaldinti kakavos. Kviečiu eksperimentuoti ir rastis avo mėgiamą receptą.

Kai susidėsite visus ingredientus, lengviausia - viską suplakti blenderyje. Šaltas pienas pravėsina kakavą ir ji iškart būna tinkama gerti. Kai pirmą kartą ragavau tokio gėrimo - su Linute darėme ceremoniją. Ir tikrai, ši kakava to verta - kviečiu pasigaminti, įkvėpti jos, išreikšti dėkingumą garsiai arba mintyse ir pasimėgauti laiku sau ir dievų gėrimu.

O dar noriu pasidalinti dvejomis dovanomis:

Viena iš jų 10 proc. nuolaida mano mėgiamiausiai kakavai Pura Vida ir kitiems jų produktams su kodu "IEVA".

O kita - mano išversta ir įrašyta kakavos ceremonija, dėkingumas, ritualas. Ją sukuriau ne aš, man parodė draugė šiame video youtube, bet man taip patiko būtent ši ceremonija, būtent šie žodžiai, kad nusprendžiau įrašyti lietuvių kalba ir pasidalinti, kad kiekvienas galėtų patirti šventę. Paklausyti geriant kakavą galite čia:


Malonių akimirkų su kakava! 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą