2020 m. gegužės 4 d., pirmadienis

Linksmasis burokėlių humusas

Manau, kad dauguma mane suprasit, kai parašysiu, jog gerą humusą pagaminti yra sunku. Ir atrodytų taip keista, kai ingridientai tik keli, o pats pagaminimas nėra sudėtingas. Tai va, man ilgą laiką vis nepavykdavo, vis būdavo kažkas ne taip, kažkaip ne taip. Tai ne toks purus, tai skonis ne toks.. Kurį laiką parduotuviniai humusai man patikdavo labiau, nei maniškiai, gaminti namie. Bet aš nepasidaviau ir vistiek bandžiau. Kol pavyko :) Gero humuso esmė, mano nuomone - teisingos proporcijos, turi būt pakankamai sūrumo, pakankamai rūgštumo (visada dedu daug citrinos sulčių), ir pakankamai daug tahini (sezamų pastos), kas ir padeda jam tapti tokiu kreminiu ir labai skaniu. Tai čia klasikinis variantas,  tačiau aš siūlau pasigaminti linksmesnį  variantą su burokėliais, tokiu humusu tikrai papuošite bet kokį stalą ar pikniką (žinoma, jei nenorite, burokėlių galite nedėti, tada tiesiog pasigaminsite puikų, skanų, klasikinį humusą).


400 gr virtų avinžirnių (jei verdate patys, leiskit suvirt daugiau, kad tikrai būtų minkšti);
1/2 puodelio vandens;
2 kupini šaukštai tahini - sezamų sviesto;
1/2 šaukštelio druskos;
pipirų arba čili pipirų pagal skonį;
1 vidutinio dydžio folijoje keptas burokėlis (galima naudoti ir virtą);
1 šaukštas citrinų sulčių (galiam dar daugiau, pagal skonį);
1-2 šaukštai alyvuogių aliejaus.

Viską suplakame galingame blenderyje. Virtuvinis kombainas čia netiks, nes tada humusas gausis grūdėtas. Manau, kad tikrai skanus humusas turi būti šilkinės, vienalytės tekstūros. Galima patiekti su daržovėmis, ryžių trapučiais kaip užkandį. Galima naudoti suktinukuose, tortiljose kaip padažą. Pagamintą galima laikyti sandariame ne plastikiniame inde šaldytuve ir suvartoti maždaug tris dienas. Skanaus :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą